Praktische informatie
Een afspraak maken
Voor acute klachten kunt u tijdens het telefonisch spreekuur contact opnemen. Alle andere consulten zijn uitsluitend op afspraak. U heeft geen verwijzing nodig van uw huisarts of specialist, maar kunt direct een afspraak maken:
T: 06-14565444
E: irisverdonk@gmail.com
Openingstijden praktijk:
Maandagavond | 18.30 | - | 20.30 | uur |
Woensdag | 8.30 | - | 17.00 | uur |
Donderdagavond | 18.30 | - | 20.30 | uur |
Vrijdag | 8.30 | - | 17.00 | uur |
Telefonisch spreekuur
Tijdens het telefonisch spreekuur ben ik bereikbaar voor vragen over de behandeling, het maken van afspraken of hulp bij acute klachten.
Natuurlijk kunt u ook buiten de tijden van het telefonisch spreekuur contact met
mij opnemen. Wanneer ik de telefoon niet persoonlijk kan beantwoorden, kunt u uw
naam en telefoonnummer inspreken op het antwoordapparaat. Ik bel u dan zo
spoedig mogelijk terug.
Tijdens langdurige afwezigheid vermeld ik het telefoonnummer van mijn waarnemer
op mijn voicemail.
De tijden van het telefonisch spreekuur zijn:
Maandag- tot en met donderdagavond van 18.00 tot 18.30 uur.
Vrijblijvend kennismakingsgesprek
Wilt u weten of een homeopathische behandeling bij u past en zinvol voor u kan zijn, dan nodig ik u uit om een afspraak te maken voor een (kosteloos) kennismakingsgesprek van 10 à 15 minuten.
Weekenddienst
Samen met collega's uit de regio is een weekenddienst geregeld, zodat u ook in de weekenden in dringende gevallen gebruik kunt maken van de hulp van een klassiek homeopaat. Wanneer u naar de praktijk belt hoort u welke collega het desbetreffende weekend dienst heeft.
De tarieven
- Eerste consult (ca. 90 minuten) € 90,-
- Vervolgconsult (ca. 60 minuten) € 60,- (vanaf 1 januari 2023 € 65)
- Kort consult en/of herhaalrecept (5-30 minuten) € 40,-
Voor een behandeling bij een homeopaat hoeft u geen btw te betalen. Alle prijzen zijn inclusief het homeopathisch geneesmiddel, tenzij anders besproken in het consult. U ontvangt een factuur bij toesturen van het homeopathisch geneesmiddel. Het bedrag kunt u overmaken.
Wanneer uit een telefonisch gesprek een hulpvraag komt zal dit in rekening worden gebracht.
Bij het niet nakomen van een afspraak voor een consult zal een rekening gedeclareerd worden aan de cliënt, tenzij de afspraak minimaal 24 uur van tevoren is afgezegd of wanneer er sprake is van overmacht.
Vergoedingen
Het aantal zorgverzekeraars dat vergoeding betaalt voor homeopathische behandelingen, is de laatste jaren aanzienlijk toegenomen. Vergoedingen vinden plaats via de aanvullende verzekeringen. De vergoeding is niet van invloed op uw eigen risico.
In uw polisvoorwaarden staat de vergoeding van een klassiek homeopathische behandeling door een lid van de NVKH (Nederlandse Vereniging van Klassiek Homeopaten) en lid RBCZ exact vermeld. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw eigen zorgverzekeraar.
De rekening kunt u tevens als declaratie voor uw zorgverzekeraar gebruiken.
De orthomoleculaire therapie via
mij gegeven wordt (nog) niet vergoed door een zorgverzekeraar.
De beroepsvereniging
De praktijk voor Klassieke Homeopathie is aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Klassiek Homeopaten (www.nvkh.nl). De NVKH staat er garant voor dat de bij haar aangesloten homeopaten gedegen zijn opgeleid en aan hoge kwaliteitsnormen voldoen wat betreft de praktijkvoering, nascholing en waarneming.
De
NVKH valt als beroepsvereniging onder de
RBCZ. De stichting
RBCZ is een
overkoepelende organisatie die beroepsbeoefenaren van de complementaire en
alternatieve geneeswijzen (artsen en therapeuten op HBO-niveau) certificeert en
registreert.
Als geregistreerd homeopaat/therapeut heb ik geheimhoudingsplicht.
Klachten?
Ik vind het belangrijk dat u tevreden bent over mijn dienstverlening, daarom streef ik ernaar u met de grootst mogelijke zorg te behandelen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Dat hoor ik dan graag van u, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken en herhaling van klachten kunnen voorkomen. Bovendien kan ik daardoor ook de kwaliteit van de zorg en dienstverlening verbeteren.
Hiervoor verwijs ik u ook naar de klachtenregeling volgens de door Wkkgz gestelde eisen. Komen we er samen niet uit, dan kunt u zich wenden tot de klachtenfunctionaris van de NVKH.
Een klacht via geschillencommissie is ondergebracht bij Quasir en zorggeschil.